Scurtă descriere
Maria a absolvit Facultatea de Stomatologie din cadrul UMF Cluj-Napoca în anul 1997. A urmat un an de stagiatură și apoi un rezidențiat în specialitatea Stomatologie Generală. A devenit medic specialist în 2001.
A lucrat la spitalul Clinic de Adulți pe perioada rezidențiatului ți începând cu anul 2000 în cabinetul propriu de Medicina Dentară. La începutul anului 2019 s-a alăturat echipei Oral Design Clinic.
A început practica stomatologică cu o gama variată de manopere, în prezent ocupându-se în special de tratamente protetice de la simplu la complex și tratamente restauratorii odontale. Împreună cu medicii colaboratori, se ocupă de cazuri complexe interdisciplinare.
A participat la cursuri și congrese în țară pe teme legate de Protetica Dentară, Ocluzologie, Restaurări directe și Implantologie. A fost coautor la articole publicate în reviste din țară și străinătate în domeniul proteticii dentare. Dr. Maria și-a completat cunoștințele din domeniul Medicinii Dentare cu cursuri de Rontgendiagnostic Dentar, Formator și General Manager.
Interviu cu Maria Barac
Când și de ce ați hotărât să deveniți medic stomatolog?
Cu o luna înainte de admitere. Înainte am vrut să fac Medicina Generală, a fost o schimbare de ultim moment.
De cât timp faceți parte din echipa Oral Design Clinic?
Din ianuarie 2019, chiar de la începutul activității clinicii sub noua denumire. Pentru că împreună e mai ușor, mai eficient, putem crește, putem învăța unii de la alții.
Care considerați că este punctul forte al clinicii Oral Design?
Echipa de medici, fiecare cu abilitățile și competențele proprii, comunicarea facilă între colegi, echipamentele, dotările, ambientul, servicii integrate într-un singur loc, parcarea generoasă.
Cum definiți succesul în acest domeniu?
Pacienți mulțumiți, cu care am creat legături de lungă durată, care au încredere în tratamentele propuse în cadrul clinicii, cu rezultate stabile în timp și care, la randul lor, recomandă mai departe clinica.
Care credeți că sunt atuurile unui stomatolog bun?
Evident, cunoștințele medicale, dublate de manualitate, comunicarea, empatia.
Considerați că, în prezent, ar trebui să se schimbe ceva în stomatologia din România? Dacă da, ce anume?
Trebuie făcută multă educație medicală pacienților, iar informațiile prezentate pacientului trebuie să fie ușor de urmărit și de înțeles de către acesta, atât pentru alegerea planului de tratament cât și pentru întreținerea ulterioară a rezultatului final.
Cum vă înțelegeți cu echipa cu care lucrați?
Suntem o echipa de medici cu competente înalte, comunicarea se face ușor.
Care credeți că este cel mai important aspect al relației medic-pacient?
Încrederea pe care pacientul o dobândește în timp, în urma unor experimente nedureroase, netraumatizante, legată de faptul ca primește cea mai bună variantă de tratament pentru el și execuția se realizeaza la standarde foarte înalte.
În final, povestiți-ne puțin despre hobby-urile dvs. și cum vă relaxați în timpul liber.
Citit, ascultat muzică, drumeții în aer liber.